Greenpeace´i moeduell: kõige rohelisem on Valentino
15st Itaalia ja Prantsuse luksbrändist on kõige ökom Valentino. Aga 6 brändi kukkusid kolinal läbi – oskad arvata, millised?
2012. aasta novembris alustas Greenpeace moetööstuse kampaaniaga „The Fashion Duel“. 15 Itaalia ja Prantsuse kõrgmoe esindajal tuli vastata 25 ebamugavale küsimusele selle kohta, kust nende kaup pärineb.
Miks? Sest iga jumala päev raiutakse maha metsa, et teha ruumi loomakarjadele, millest toota nahka saabaste, kottide, jakkide jm tegemiseks. Samal ajal kasutab näiteks Mehhiko ja Hiina tekstiilitööstus ohtlikke kemikaale, mis reostavad veevarusid.
Greenpeace´i kampaania sunnib moetööstust järele mõtlema, kas nende tegevus toetab metsaraiet ja ohtlike kemikaalide levitamist.
Senini on Valentino ainus tõeliselt roheline bränd. Ta tõestas Greenpeace´ile veel eraldi, et vihmametsa hävitamine ja ohtlikud kemikaalid ei kuulu tingimata moetööstusesse.
Valentino sõlmis Greenpeace´iga suisa leppe pakendada keskkonnasõbralikult, elimineerida kõik vähegi ohtlikud kemikaalid ja vähendada naha kasutamist 2020. aastaks!
Mitterahuldav tähendab, et on andnud ainult osalisi vastuseid ja läbikukkunud keeldub küsimustele vastamast.
HEA: Valentino
KEHV: Georgio Armani, Dior, Gucci, Louis Vuitton, Ermenegildo Zegna, Versace, Salvatore Ferragamo
MITTERAHULDAV: Roberto Cavalli
LÄBIKUKKUNUD: Alberta Ferretti, Chanel, Dolce & Gabbana, Hermes, Prada, Trussardi
Allikas:
The Fashion Duel http://en.thefashionduel.com
Greenpeace http://www.greenpeace.org/international/en/news/Blogs/makingwaves/fashion-duel/blog/43909/