Suure Aasia toidu sõbrana meeldib mulle väga, et sealne köök on täis vaimustavalt maitsvaid taimseid toite. Siin üks lemmik. Lihtne, kiirelt valmiv ja maitsev.

Retsept 6le:
4 porgandit, puhastatud ja juurviljakoorijaga ribadeks lõigatud
2 väikest suvikõrvitsat, poolitatud ja jämedateks viiludeks lõigutud (1-1,5cm)
4 eri värvi paprikat, puhastatud ja peenikesteks ribadeks lõigatud
4 peotäit šampinjone (või muid seeni), hakitud
3 peotäit India pähkleid, väiksemaks hakitud
3 küüslauguküünt
2 cm ingverit
1 cm kollajuurt (turmeric, müügil nt Biomarketis, maitselt nagu kõrvits+ingver)
maitse järgi hakitud tšillit
5 spl tamari kastet (sojakaste, mis on kergelt kuumutatud ja gluteenivaba)
veidi õli vokkimiseks
paar peotäit seesamiseemneid kaunistuseks

Tegemine:
1. Pane pruun riis hakkama, sellega läheb kõige kauem.
2. Haki ingver ja küüslauk peeneks, lõika maitse järgi tšillit (või kasuta kuivatatud tšillit nagu mina).
3. Kuumuta vokkpann vmt maksimaalkuumusel (mul pole panni kodus, nii et kasutasin hoopis suurt kastrulit), lisa väheke õli ja lase paar sekundi soojeneda.
4. Lisa küüslauk, siis ingver ja tšilli. Kuumuta 20 sekundit pidevalt segades.
5. Lisa porgandiviilud, sega 1 minut.
6. Lisa paprikad, suvikõrvitsad, seened ja pähklid ning voki pidevalt segades veel 2 minutit.
7. Sega juurde tamari kaste, peeneks hakitud kollajuur ja nt cayenne´i pipar, kui soovid eriti vürtsikat. Sega läbi, tõsta tulelt ja serveeri kohe. Kuna toit on soe, siis see “küpseb” veel edasi, nii et oluline on see kuumalt maha tõsta.

Viljad peaksid olema veel krõmpsud, aga soojad ja kergelt vürtsikad. Kui tundub, et tahaks kastet lisaks, siis sobib hästi tavaline tomatipasta (isetehtud v klaaspudelis), sest köögiviljad ise on väga maitsekad.

Serveeri pruuni riisi, ruccola salati ja peterselliga, kaunista seesamiseemnetega.

(Visited 52 times, 1 visits today)