5. novembril toimus Ühendriikides hääletus, kus otsustati, kas geneetiliselt muundatud organismid peab märgistama või mitte. Hääli veel loetakse, ent tulemus tundub selge.

Mis siis juhtus? Ocean Robbins, üks GMO märgistamise pooldaja ja eelnõu eestvedaja kirjutab, et seekord ikkagi ei läinud läbi. Hääli veel loetakse ja lõplik tulemus selgub uuel nädalal, ent senini on selge, et 54% häältest on märgistamise vastu.

Washingtonis ja terves USAs toimus kuu enne hääletamist meeletu sagimine ja tihe lobbitöö. Nüüdseks on teada, et GMO vastased panid kampaaniaks kokku 22 miljonit dollarit! Milline õudne raiskamine, et inimesed ei saaks teha paremaid toiduvalikuid. See 22 miljonit jagunes nii (et kes kui palju rahastas):
11$ miljonit Grocery Manufacturers Assoc. (sai selle eest kaela rahapesu süüdistuse ja käib kohut)
4.8$ miljonit Monsanto
3.8 miljonit $Dupont Pioneer.

Eelmine aasta samal ajal oli hääletuses California prop 37 ja see kukkus eriti napilt läbi.
Põhiline EI-kampaania argument oli see, et märgistamine tõstab meeletult toidu hinda ning inimesed hakkasid kartma. Kuigi see väide lükati ümber, oli kampaania juba väga levinud.

Märgistamise eelnõud on tulemas veel vähemalt 20 osariigis.

Kindel on see, et üks hetk saab eelnõust seadus ja suurfirmadel ei õnnestu seda inimeste hirmutamisega muuta. Kes on näinud filmi Amazing Grace teab, et Briti parlamendis kukkus orjakaubanduse keelustamise eelnõu ka mitmeid aastaid läbi, kuni üks hetk sai sellest seadus! Järjekindlus viib sihile. :)

Kui sa ei taha toetada GMOsid ja nende sisalduse varjamist võiks vältida neid märke: Pepsi, Coca-cola, Nestle, Kellogg´s, Bayer, Monsanto, Syngenta ja teisi biotehnoloogiafirmasid, Hershey´s, Dole, Kraft Foods, Campbell´s jt.

Allikad:
What Really Happened to GMO Labelling in Washington?

gmo labeling